Monday, July 27, 2015

Me'Nabur' di Bukit Tabur East 30 April 2015

Belakang sna Tabur Extreme

Terima Kasih Tabur Guide Beau Helmi... :-)
30 April 2015 : Kebetulan ada tugasan di KL dan juga rupanya pejabat HQ cuti, terpaksa lah mencari idea untuk hike di sini.. sama ada Broga atau pun Tabur.. He he... alhamdulillah terima kasih banyak kepada Kudidiey Jingkung @ Zainuddin Mahali dan juga Beau Helmi berjaya juga mendaki di sini.. Selama ini berkelana di bumi Sabah sahaja.
0500am : Bangun seawal pagi, mandi dan solat subuh. Tiada bawa kasut, syukur lah semalam sempat menapau Eiger Sandals yang specialist utk hike di Nu Sentral. Kami tiba di tempat mula mendaki sekitar jam 0700am, syukurlah KL pagi pagi ni nda jammed, jadi agak mudah sikit tiba di sini. Trek Tabur East agak teknikal sikit di mana kekuatan tangan dan kaki sangat2 di perlukan. Ada part yang bertali dan ada part yang kena rock climbing without safety roof..apa pun sila berhati2.. hehe.

0800am : tiba di puncak Tabur East, terserempak dengan dua orang student UIA yang sedang bersantai2.. setelah sesi photo shooting di peak, kami decide untuk turun dari route yang berlainan. Musim hujan2 agak licin kebetulan trek curam siikit.. so ada la sekali dua kali terguling2 di tanah.. Haha...

0900am : Selesai semua urusan...sarapan pun dah,.. masa untuk balik Hotel sbb flight balik Sabah sebelah petang.. ya, jumpa lagi Gunung-Gunung dan Bukit Bukau di semenanjung tahun hadapan :-)

No comments:

Post a Comment